fredag 6 juli 2012

Första gången!

Att få sitt första barn innebär många nya första gången upplevelser o det är galet fanstastiskt.
Igår var första gången hemma <3.
Idag blir första natten hemma =).

Innan man får barn kan man inte ens förstå käleken o känslan att älska en annan männsika så intesivt o mycket.

Jag är så glad o lycklig som har Hampus.


Något jag märkt nu i all detta lyckorus jag känner är en extrem rädsla.
Jag är så rädd något ska hända så vi inte blir utskrivna snart.
Vågar inte andas ut helt.


Tänk om han skulle dö?
Den tanken o rädslan finns kvar fast inte 24h om dygnet.

Älskar mitt barn så intesivt att i bland blir jag nästan rädd.
Han är så perfekt o underbar <3.


Kan ligga o titta på hans perfekta lilla händer,ansikte,fötter o bara njuta.
Han söta leende som gör att man nästan kriverar av stolthet o kärlek.
Bara ligga o snoza in hans lukt o pussa på han tills han blir irriterad,haha!

Ett liv utan min prins är otänkbart.


Men jag hoppas o tror allt kommer gå bra o jag kommer ha MASSA första gången upplevelser med Hampus o jag ska njuta till 100% .



1 kommentar:

  1. Även en känslan man kan ha som förälder för första gången till ett friskt barn.
    Jag var helt övertygad att mitt barn skulle dö de första dagarna hemma. Jag var så rädd att förlora honom att jag bestämde mig för att inte ens komma honom närmare. Jag blev lugnare efter några dagar och jag hade tack gode gud en lugn sambo. :-) Och de första nio månaderna kunde jag inte riktigt släppa taget om tanken att han kunde dö i plötslig spädbarnsdöd. Idag är han två, och nu är lugn. :-)
    Kärleken till sitt barn är så galet stor och fantastisk.
    Kram till er!

    SvaraRadera