fredag 20 maj 2011

Snurr fredag!

Igår vart det en hel snurrig dag på jobbet.
Men det gick i af =).
Skönt o vara ledig i helgen.


Lördag:
Fm ska jag fixa o dona lite här hemma o så.
Bla försöka ta mig en lugn stund o fortsätta på denna boken jag lånat av en kollega på jobbet.

Sen på dagen/kvällen ska jag träffa sandra.

Inte så tuff nu Alex!!!!!!!!!!!


Haft en lite incedent i vårat skafferie.
.Fått ohyra så jag på med svarta handskarna o rev ut HELA skafferiet.
Kaos är ett litet uttryck.
Jag har aldrig i mitt liv ens haft silver fiskar...
Men helt plötsligt varde som små fjärilar i mitt skafferi.
Lollo fick komma då jag i fullständigt panik rev runt som en galning i köket o skrek.


Kastade allt som var öppnat o en hel del till.
2st stora svarta sopsäckar med mat o så.
Jag städade o o städae o städade lite mera.. Först med saniprol som är bakteriedödande.

Sen klorin.Lyckades med bedriften o paja kläderna jag hade på mig oxå...=( Grattis Alex! 

Til lsist så hade jag handsprit i hela skaffeiet o torkade lister osv..

Det blev iaf fint skafferiet =).
Daniel fick en helt egen hylla till allt sitt protein o tränings grejer.
Hyllan men mjöl,socker ,flingoroch baksaker är nästan helt tom. Får köpa nytt när vi handlar nästa gång.


Nu kan man ÄNTLIGEN öppna dörren o ta något utan att hela hyllan ramlar ner typ.
Jag hade på min att göra lista för maj att rensa skafferiet men hade ju helst sluppit gjort det pg av ohyra.
Jag har kollat varje dag  noga om jag ser något som ser ut som larv el dyligt så det inte kommer igen då ringer jag anticimex.

På tal om ohyra hade min lilla Lee 4st fästingar som vi tog bort igår.
Ska ge han fästing medel nu så han förhoppningsvis slipper så många.


Blendern är min =)!
 Daniel beställde en blender så jag vart gladare efter skafferi historien.
Den jag hade hittat för 399kr dög visst inte åt herren så han beställde en
 Philips hr2094 fast i aliminium färg.
 (bäst i test sa han den fått) Hur kunde jag tro vi skulle köpa något annat!
Tack älskling! poss
Kommer jag andvända massor i sommar!





Ne nu blir det kaffe o lite engen kvalitetstid.
Sen blir det lite tvätta o skura om golven.
Ha en härlig lördag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar