onsdag 25 maj 2011

Choklad hjälper =)!

Nu är det bevisat att choklad hjälper att göra en gladare =),haha!
Nej men helt ärligt så känns det just nu mycket bättre än för bara någn timme sen då ALLT var fel.
visst vanligt med kaos på jobbet nu för tiden...Varit mycket rörigt sista tiden där o man känner sig inte tillräcklig odet är ganska frustrerande.
Men har just bestämt mig o insett att jag är faktiskt det =)!
Jag är duktig på mitt jobb o gör vad som förväntas av mig o ibland för mycket  till o med av egen vilja såklart.

Baksidan med mitt jobb när man är nära människor o vet deras livsöden osv är när dem dör....
Har på bara dessa 3 åren haft 10st som gått bort.
Inte konstigt med tanke på att jag jobbar med missbrukare men vissa kommer en nära o man känner en sorg när man får beskedet.
Idag var en sån dag.
Jag har haft några av dem som gått bort som jag känt mig nedstämd o osv.
 Men bara 4st som jag kännt jag velat gått på begravningarna men tyvärr inte kunnat.
En har jag suttit o vakat över sista timmarna hon levde men där fanns ingen relation direkt o en hittade jag i lägenheten i sista skedet i livet men på något sätt känns dagens dödsbud värst.

Kanske för den här personen var så glad.
 Skrattade ofta och alltid sken upp som en sol när jag kom.
Blev alltid glad o se mig o frågade varför jag inte var där mera.
Sista minnet av den person är för nån vecka sen o jag hör skrattet o ser leendet som gör att jag tappar fokus på vad jag egentligen ska göra...Vilket händer ganska ofta,haha!
Jag börjar dansa o gör en lite show i lägenheten för personen som skrattar o säger att "jag kissar på mig".
Samt att jag är knäpp!
Ett härligt minne =)!
Hoppas jag kommer iväg på begravningen denna gång.


Åter till chokladen...När jag kom hem efter jobbet ikväll var jag låg dels för döttsbeskedet o en allmänt rörig dag på jobbet.
Sen skulle min skatt kommit idag men blir kvart tills efter helgen.
Så jag kände mig lite ensam o liten....
Då kom jag på att jag har ju denna lilla godbiten i kylen.
Den slank ner o vips så känner jag mig gladare o såååå mycket mera positiv,haha!
socker är min last...

saknat o längtat efter din i 14 dagar o nu får jag längta lite till visst!
Det gör inget bara jag vet du snart är i min famn igen el jag i din kanske jag ska säga.
nu blir det natti natti för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar