tisdag 17 maj 2011

Placeras i fack!




Jag vet man ska skita i vad folk tror o tänker osv men tråkigt att människor alltid ska placera andra i olika fack.
Han/hon är ju speciellt smart el hon/han har ju glidit genom livet på en räkmacka osv osv osv...
Han/hon har blivit så smal/stor måste vara sjuk/ta anabola.

Alla dessa förutfattade meningar o missförstånd som uppkommer på grund av kommunikation o okunskap.
Alla värderingar som man själv lägger in i ett sammanhang som man inte har ett dugg mer o göra egentligen bara för man kan o har behov av det.
Ord,händelser,erfarenheter, upplevelser,ögonblick o möten..Jaa vad det än är så uppfattas det på olika sätt  beroende på vad vi har för värderingar o livshistoria. 
Vad som finns i våran ryggsäck med allt vad det innebär.
Tråkigt att människor alltid ska gotta sig i skvaller o annat som skadar andra..Mår man bättre själv när man kastar skit på andra? eller har påståenden som man inte vet är sanna?Man har hört el någon sa så osv.
Hur många gånger har du el jag egentligen verkligen hört orden,sett händelsen som vi sprider vidare??
Jag tycker o tänker oxå om andra men jag försöker att inte sprida dem åsikterna utanför mina egna dörrar.

Alla har rätt till en åsikt o man har rätt att tänka men man ska oxå våga stå för det.
Kommer alltid finnas saker man gör el tycker ,säger som kanske inte faller alla i smaken men som sagt är vi alla olika med olika förutsättningar.

 
 
Här är ett exempel som hände mig för kanske 11 år sen:
En vän som är mycket orolig för mig(tydligen) träffar min mamma o säger att hon hör att jag struntar i jobbet o sitter hemma o dricker på vardagar osv (ryktet var ju självklart inte sant).
Min mamma visste ju som tur var att så var inte fallet.
Men poängen i det hela är att jag ringer upp henne o frågar vad fan hon har för fel o varför hon springer till min mamma o säger jag struntar i mitt jobb o super??? vad det kommer i från?
Fattar hon vilken skada hon kan ställa till med??

Hon försvarar sig med att hon träffat min då varande granne som sagt att jag gör det... o att hon är så orolig för mig.
Ok sa jag för det första kan du ringa mig o kolla hur jag mår om du är sååå orolig, och för det andra vet både du o jag att hon kan säga vad som helst om vem som helst så man ska alltid ta det hon säger med en nypa salt!


Det här är ingen konstig sak som bara har hänt mig utan händer dagligen runt om i världen. Någon skvallrar att hon kan ju inte sköta barnen el han dricker för mycket o hon har anorexia osv osv...
Förstår man inte att man kan skada den människa något oerhört el bryr man sig bara inte för att det är ju inte mitt problem el jag känner ju inte henne.
Ett tips känner du inte människan du hör saker om snacka inte vidare då.
Fall du känner människan du hör saker om ta det då med personen i fråga för om du nu har sånt begär att få sprida vidare det du hört.

Är vi människor så fruktansvärt egoistiska?
 Att när vi hör skit el negativa saker om andra så finns det en viss benägenhet att VILJA tro det.???






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar