söndag 17 juni 2012

Trötthet delux!

Att vara småbarns förälder innebär lite sömn o extrem trötthet o det vet alla som har barn.

MEN alla har inte sina barn kopplade till en apparat som tjuter vid syres el puls fall...
Om du väl lyckas somna kan jag säga att adrenaliet av att vakna för ditt barn inte andas som det ska gör dig vaken!
Inte lätt att somna om heller för man ligger på helspänn o väntar på nästa tjut som kanske kommer...
Samt måste gå o mata var tredje timme dygnet runt.
Vilket innebär att jag som max får sova 2h i sträck om jag har tur o det inte tjuter el Hampus gråter ,behöver bytas på osv...
 I normala fall hade han kanske sovit 4h sen vaknat o vela haft mat eller ännu längre.
Då kan ju även den ena föräldern gå ut o gå några timmar o låta den andra sova ut lite...
Det går inte i vårat fall.

Så jag är ett levade  vrak.
Kommer vara lyx att få komma hem o kanske sova några flera än max 2h i sträck (längtar).
Vet att ha småbarn innebär väldigt lite sömn men då har man inte den extrema press som vi har nu.

Ett barn som inte klarar av att hålla puls,temeratur eller andningen helt bra.
Ett renoverings objekt som är kaos ,utan färdigt kök,hall eller Hampus rum och som det nya lilla barnet inte kan vistas i för det är slipdamm osv.
 Det klarar inte hampus lugnor av.
Press o stress att vi måste få klart, att Hampus ska få komma hem o inget händer, bli starkare o piggare.

Så om jag låter gnällig är det för jag är stressad o trött men även otroligt lycklig o glad för det jag har.
Dock tar pressen,stressen över lite ibland och paniken stiger i kroppen.
 hittade denna o tyckte den passa mig idag när tröttheten svider i ögonen













3 kommentarer:

  1. Jag kommer nog aldrig att förstå vad du/ni går igenom men jag kan tänka mig att det är jobbigt. Vilken styrka ni har!! Jag håller tummarna att lilla Hampus slipper alla slangar snart.
    Hur länge måste ni ligga kvar på sjukhuset?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Vi vet inte riktigt hur länge men mellan 2-4v skulle jag tro. Han var ju beräknad den 20/7 o dem sa man kan räkna med att få komma hem från 2v innan till 2v efter beroende på hur han mår.
    Nu är han myckte piggare o kan andas själv =).
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att höra! :)
    Kram

    SvaraRadera