onsdag 27 juni 2012

överreagerar el???

Vet inte om det är att man är extremt känslig el om det är att en del i personalen här kanske bode byta jobb.

Förstår att dem är överbelastasde o ser allt ur Hampus bästa men HALLÅ det finns gränser för hur man kan uttrycka sig o lägga fram saker.


Min känsla är att vissa vill bara vi ska här i från o dem anser att vi inte är speciellt bra föräldrar.

Det kan dem få tycka för det skiter jag fullständigt i.
Jag VET vi är bra föräldrar.

Men något jag inte skiter i är deras dumma sätt att uttrycka sig.
Dem här exemplen är senaste 3dagarna

Exempel:
1. När hampus hade alla pulsfall o hans syre inte var speciellt bra o jag talar om det sör en ssk säger hon- Det tror jag inte på!!!!!!!!!
Jag vart så förbannad att tårarna sprutade kan jag säga...
(hon fick komma och be om ursäkt sen då Daniel tog upp det med henne)


2.Vi hade inget att äta här o jag frågade om vi kunde åka o handla lite bara en snabb sväng på närmsta matbutik i närheten.
Svaret- Vill att en av er stannar här(vilket jag tycker är ok) men hon fortsätter med den här meningen...Ni får faktiskt börja tänka på att ni snart får hem honom???
Jag svarade irriterat. Ja hade jag varit hemma hade jag tagit med mig honom till affären.

Vad fan tror dem??


3. Hampus har en apparat som är kopplad på honom med sensorer som mäteer syre o puls.
Det plingar o är pulsfall o vi har tagit upp det med personalen då vi tycker det är konstigt för han brukar inte vara så plingig(svaja i pulsen).
Personalen: Dem kollar på apparaten o tror/nästan helt konstaterar att det är fel på sensorerna o den inte mäter rätt.
Vi vill då byta så vi kan få lite lugnt o få sova.
Svaret blir nej!!!!!!!!!!!


VA???
 Fattar inte meningen med att ha en apparat kopplad på min son som inte ens fungerar som den ska...Men tydligen ska han ha den.

4. Någon i personalen kommer o frågar  om vi fått svar på ultraljudet dem gjort på Hampus hjärna???
Va har dem gjort detsa vi !!!!
Personalen- ja i går när ni var borta.( har fortfarande inte fått svar på det så antar allt såg bra ut)

Samma sak med ögonläkaren som bara dyker upp för andra gången på en v o ska göra koll??
Informera oss vad som ska hända verkar inte ligga på deras prioritering.

5. Kommer in personal o säger till oss att det är ju bra om ni har Hampus lite hud mot hud så han inte bara ligger i sin säng!!!!!!!!!!!!!!
Haha så sinnessjukt.. Vi har han i famnen minst 50% av tiden förutom natten då.
Jag kan fortsätta o göra listan lång om jag går tillbaka 2v....


Så nu har jag skrivit av mig lite o fått ur mig lite skit.
Nu ska jag njuta av denna härliga dag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar