onsdag 22 februari 2012

Gravid!

Alla sägar man ska njuta av graviditeten o det är så härligt.
Jag avskyr att vara gravid( missförstå mig rätt).

Självklart kommer varje sekund o varje tår som runnit vara värd det när hon äntligen kommer men jag tycker inte att det är speciellt kul el roligt att vara gravid.

Skulle säkert göra om det 1miljon gånger sen när Elly väl är här men just nu vill jag bara tiden ska gå så jag slipper vara gravid.

Underbart för alla som tycker det är härligt o lätt att vara gravid men tyvärr tillhör inte jag en av dem.

8 kommentarer:

  1. Håller med dig!!!!

    SvaraRadera
  2. samma här,inte kul alls,speciellt inte de sista 10 veckorna..pust!Men klart värt det efteråt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nee dit vill jag inte ens tänka..Ja efteråt kommer allt vara bortblåst o säkerligen går man väl igenom denna procidur en gång till..

      Radera
  3. Personligen är jag så innerligt trött på alla "åh, passa på och njut nu när du är gravid", "vänta du, det blir värre", "epidural måste du ta", "du måste amma si och så ofta, länge, i ställningen, annars...", "barnet kommer inte vilja ha bröstet om du ger flaska", "barnet får inte gå i gåstol", "barnet måste gå i gåstol"... GUUUUD! Jag har då lärt mig att lyssna, men inte ta det till mig alldeles för mycket. Det är juh bara att stressa upp gravida och blivande föräldrar med alla måsten! Och de flesta som väl gått igenom allt detta VET att alla barn (och föräldrar) är OLIKA! Själv gick jag och väntade på foglossning, 20 kg viktuppgång, ryggont.. men det kom inget! För vi är alla olika!

    Så Alexandra, du måste inte alls njuta! Snälla, försök ha lite avstånd till allt du kommer få höra och läsa, du känner bäst din kropp och sen även ditt barn.

    Stor kram!
    /bloggläsare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så skönt o höra att man inte är ensam om att inte njuta av sin graviditet. Man känner sig lite mera normal =) när man vet flera som känt som jag gör.

      Radera
  4. Jag kände precis som du! Jag hade tom en "lätt" graviditeet. Utan foglossning trötthet illamående osv. Men på något konstigt sett längtar jag till nästa graviditet när jag ser alla fina magar (alla är ju så mycket finare än vad jag själv var) När jag tittar på kort ser jag en fin gravid kvinna och har glömt hur jobbigt jag tyckte att det var. Håller med föregånde skribent, lyssnar man på allas tycken och måsten så gör/känner man aldrig rätt. Jag känner dig och med din moderskänsla så spelar det ingen roll hur du tycker att det är att vara gravid. Njut av det du vill njuta av, och skit i det andra =) KRAAAM

    SvaraRadera
  5. Det som du får tänka på är det underbara mirakel som kommer ur graviditeten. Jag hade det ju lätt och tyckte inte att det var så jobbigt då men jag förstår dig ändå. Nu efteråt är det så härligt att slippa mammabyxor, kunna ta på sig skor UTAN skohorn och inte flåsa varje steg du tar :). Det är bara att gilla läget och rätt som det är har du lilla Elly i din famn <3

    SvaraRadera