söndag 14 oktober 2012

Pain!

Fredagen var som bekant en dålig dag för mig redan när jag vaknade men desto värre skulle den bli.
Dock blev den bättre ett par timmar då jag hade handlat massa gott o vi skulle ha mys hemma o kolla på film,äta gott osv.
Dock ville ödet inte det...
Hampus har varit väldigt gnällig o skrikig samt haft lite feber sista tiden men han har även gnagit på handen hela tiden så trott det var tänder på gång.
prinsen sitter i sin barnstol första gången <3
 
 
 Hampus sov middag men vakar o gallskriker.
försöker trösta men går inte.
Byter blöja o ser att vänster sida av pungen är jätte stor o stenhård (höger sida är ju opererad)
ringer 1177 o åker in till akuten...
Hampus har sån smärta att han nästan ordagramt tuppar av för han gallskriker så mycket.
Som mamma o se sitt barn lida så enormt o inte kunna göra något mera än vagga o försöka lugna är bland det värsta man kan tänka sig.
Aldrig hela mitt liv sett en människa lida som H gjorde i  fredags.
Här är han på akuten helt deckad efter 2h skrik men återhämtade sig efter nån minut o skrek i 3h till
 
Läkare, överläkare kollade på honom och han fick efter ca 1h ett ultjaljud som visade han hade en klämd tarm o det behövde opereras typ nyss.
Han fick lugnande+ alvedon o dem skulle försöka pressa tillbaka tarmen så den inte dog.
Det gick inte o Hampus stackarn skrek så han vart blå lila o tappa luften o rösten.
Mellan alla läkare som kollade på honom, skrek han konstant då med så jag gick o vggade o försökte sjuga för honom i korridirerna i ca 4h.
Tårkade mina egna tårar i bland då jag inte lyckades hålla emot.
Önskade över allt att jag kunde ta hans onda o smärta så han slapp.

Blev skickade till barnakuten i uppsala vid elva tiden o där försökte först en läkare trycka tillbaka tarmen o det gick inte så hon kallade in sin kirurg o baksjour som är van med barn o brock.
Hampus fick morfin o för förta gången på ca 6h hade han inte ont o då skrattar o jollra han som vanlig.
Min älskade lilla prins <3
Sen låg han så här utslagen vilket jag förstår.
Kirurgen berättade dem ville prova trycka tillbaka tarmen för bara endast 5% behöver akut opereras o det är väldigt ovanligt så..
Men massa morfin i kroppen och alvedon försökte även denna läkare trycka till baka hans brock o Hampus skrek o grät..
Gick inte så läkaren förklarade att Hampus till hör dessa 5% som behöver akut opereras =(.
Kl var då ca ett på natten.
Alla kirurger o så var upptagna så skulle få vänta tills morgonen.
Dock ville dem ha ett extra ultaljud på honom så vi fick vid två tiden ett rum på avd 95b (kirurg).
Hampus o jag <3.
Han hade ju inte ont nu då han fått morfin o det var så underbart att se han kunna sova nån timme då han var helt slut.
Inte fått ätit sen kl 5 på dagen o skrikit o gråtit i princip hela tiden sen kl 18.
Jag o älskade, finaste, starkaste prins

Så vad hände sen?
Jo på ultraljudet visade det sig att tarmen nu hade hoppat tillbaka =) tack o lov.
Men hampus spydde när han fick äta o var helt slö så vi fick vara kvar på avd hela dagen i går och läkaren kom o talade om att vi vill helst operera H på dagtid o planerat då han är så liten o var väldigt svullen där tarmen legat.
Även nyss blivit opereard för minde än 2v sen på andra sidan som inte helt har läkt än.
Sen hade han ju under natten fått lugnade,morfin o massa massa smärt stillande så att lägga en narkos på det är väl inte det man gärna gör om det inte måste göras.
Så nu väntar vi tid för operation i v som kommer el v efter =).
Läkaren sa oxå att det kan ju hända samma sak i gen o då är det samma procidur som nu akuten o sen uppsala el uppsala direkt om vi ville.
Dock är det bästa o försöka trycka tillbaka tarmen så fort som möjligt då den får syrebist när den är i kläm.
Så blir nog västerås först om det händer för dem är duktiga här oxå.
Jag o älsklingen i går på fm en pigg H men en sjukt trött mamma

Älskade prinsen!
Pappa daniel kom o hämtade oss
här myser han o H

Nu håller vi alla tummar o tår att tarmen håller sig där den ska tills vi fått operationstid.
För att se min skatt ha den smärtan va fan bland det jobbigaste ever.
Men man blir starkare för varje gång så jag känner mig redo om det skulle hända ,till o med packa en färdig akut väska så man bara kan dra direkt.
Tur att Hampus är så pass stark som han är.
Men lider då han ska behöva kämpa hela tiden o ha så ont.
Ha en härlig söndag!
Själv ska jag pussa o gosa med hampus hela dagen lång <3 o bara njuta av att han faktiskt är min o lever.


4 kommentarer:

  1. Vilken pärs för er alla tre.Det är jobbigt att läsa om det, kan bara föreställa mig hu jobbigt det har varit för er tre.Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Men stor kram till er<3 Vilka prövningar ni går igenom. Vad skönt att höra att det slutade så bra som det gjorde. Tänker på er. Kram

    SvaraRadera
  3. fy fan vad ni får kämpa hela tiden!Arg jag blir!Kan ni inte bara få lugn och ro snart??!!Önskar er all lycka och hoppas att denna jobbiga tid snart är över för er.Kram <3

    SvaraRadera
  4. Fina bilder på er 3<3. Love you

    SvaraRadera