tisdag 14 augusti 2012

Trivas!

Mina mamma kilon sitter kvar o det är inge konstigt med det då jag ej rört mig el ätit nyttigt.
Fram till för ca 1 månad sen ammade jag o då får man inte banta.
Sen fram till för någon dag sen har jag inte haft varken spis,ugn el micro..
Men nu har jag inga ursäkter längre o man blir ju förvånad när man ställer sig på vågen =(

Nu är det dax att börja försöka tappa ett par överflödiga kg.
Gjorde bmi o jag är överviktig!
PANIK!

Så nu ska jag börja lite lätt med att försöka äta lite bättre o röra på mig lite mera .
Sen när jag får pengar ska jag skriva in mig på viktväktarna tror jag så jag har något att följa.
Jag tänker ta det lungt o inte hetsa för då vet jag att jag inte orkar.
Så måler är att till dec gått ner så jag kan ha mina jeans igen (ca 9kg).

En del tänker säkert att du är ju inte tjock osv men man kan bara jämföra sig med sig själv o hela min kropp skriker för jag inte trivs i den o för allt är så sjukt jobbigt.
Får ont i hjärtat,lederna o är allmänt seg o trött för det är jobbigt att röra på sig.

För ett par år sedan var jag o gjorde ekg hos min husläkare då jag hade hjärt smärtor.
Han sa då åt mig o tänka på min vikt o jag skulle inte väga så mycket mera än 56kg

Min vikt idag är 65kg så....
Nu återstår det o se om jag lyckas skärpa mig o äta bra i komination med att röra mig mera.

Vikten är egentligen inte det jag strävar efter att tappa utan det är att bli av med fettet som sitter löst.
Tids nog ska jag köpa träningskort o börja gymma lite oxå men det blir senare under hösten.
Måste komma igång först.

Så HEJA MIG!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar