tisdag 29 november 2011

Julbord!

Imorgon har vi julbord med jobbet =)
Ska bli trevligt men tyvärr är vi bara 4st från jobbet som ska gå.
Jag jobbar natten men fått dispans att smita någon timme för lite ätande o det vet ju alla som känner mig att jag är VÄLDIGT duktig på att göra,haha!

Jag älskar o ogillar julen!
Tycker om den för det är familjen som samlas o spenderar tid med varandra.
Ogillar all hysteri det är krig paket(fast jag älskar paket).
För mig spelar det ingen roll om det är ett hemma gjort paket eller något köpt.. bara jag får öppna något,hihi!

Gillar att man får ge saker till dem man tycker om o vara personlig.
Ogillar alla som behöver kämpa för o få ihop till matpengar eller tanken att inte kunna ge sina barn en riktig jul.
All ångest som julen tar fram för dem som är ensamma o dem som inte är lyckligt lottad som jag.

Tycker om att julen tar fram det bästa i människor o många blir givmilda o känner sådan med mänsklighet .

Lider med dem stackars barn som år efter år hoppas detta ska bli en bra jul men föräldrarna är egoister o super,slåss och glömmer att det är familjen o barnens dag.
Dem barnen som så gärna o så mycket förstjänar o känna sig trygga o njuta av att få vara barn.

Vara delaktiga o vara viktiga och framförallt älskade.

Så jag älskar julen dess innebörd men får ångest när jag vet dess baksida.

Så kära tomten!
Högst upp på min lista är egentligen att så många barn som möjligt runt om i landet o världen (där dem fira jul)
Ska få känna sig älskade o njuta av julen.
Lära sig att julen är familjen,medmänskligheten,empatin och kärlekens högtid.
Tomten glömm inte att:
Barnen är våran framtid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar