fredag 18 november 2011

Framtiden!

Ibland tror jag man tänker för mycket på framtiden iaf jag.

Att leva här o nu glöms lätt för man tänker imorgon eller om en vecka eller om ett år osv osv.
Att leva här o nu o vara glada för vad vi har och göra det vi mår bra av idag, vad händer med det?
Man oroar sig för mycket om andra saker som tänk om den blir sårad ,arg,upprörd el tänk om jag ångrar mig. Men so what?? jag ville ju det här just nu o just då i det valet mådde jag ju bra.



Alltid kommer det komma tillfällen när man tänker varför gjorde jag inte så eller si men det man inte får glömma är att du är inte där du vara i livet då utan här o självklart har man förändrats,vuxit förhoppningsvis o blivit lite klokare och kanske just på grund av att du vågade leva i nuet o göra det som kändes bäst just då.

Man får  längta till imorgon ,nästa vecka,år men det ska inte göra att man inte lever här o nu.
Den ända som förändra något i ens liv är ju bara en själv.
Spelar ingen roll hur mycket man vill,önskar,tänker,längtar OM man inte gör något åt situationen el det som behöver förändras.
Våga leva är svårt för vi har så otroligt mycket "oskrivna regler" som man ska följa... Men dem är just "oskrivna" o kanske av en orsak...
Undan flykter kommer man alltid ha o säkert väldigt många men dm är just bara undan flykter.
Jag ska bli modigare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar