torsdag 24 november 2011

Alla barn är inte söta!

Varför MÅSTE man säga eller tycka att ens vänner eller andras barn är söra o vackra osv?
Dagligen lägger människor upp bilder på deras enligt mig inte allt för vackra barn.
( jag förstår ju att man som förälder tycker dem är det finaste i världen)

Men om jag skulle skulle säga att jag tycker inte hon/han är söt skulle man ju bli lynchad eller hatad.
Vad säger man?
Jag brukar dra till med åå charmig eller snygga kläder framhäver ögonen el något sådant.
Jag kan stå för att jag tycker inte ALLA barn är söta o jag förstår man inte säger till en förälder men man ska inte heller säga man tycker att barnet är vackert el sött om man INTE gör det.
Sen blir ju oftast ett barn vacker för man känner det o tycker om det.

Men är verkligen en känslig sak för man vill inte såra föräldrarna.


Andledningen till att jag tänkte på det här är för väldigt många lägger upp bilder på deras barn på facebook( vilket jag säkerligen oxå skulle göra om jag hade barn).

Och jag kan i många av dessa bilder på alla dessa olika barn inte se speciellt många som är sådär docksöta el vackra.
Men som sagt förstår jag att man kanske ser det om man känner barnen.

Over and out!

1 kommentar:

  1. Jag har barn, och självklart är mitt barn vackert i mina ögon. Jag har även innan jag fick barn alltid valt att vara ärlig mot mig själv genom av inte hitta på att jag tycker att någons barn är söt om den inte är det. Man behöver inte säga det eller tycka det. Man behöver dessutom inte bedöma ett barn pga dess utseende. Så släpp den jobbiga känslan. Du behöver ju inte tycka att människor överlag är söta bara för att du möter dom.

    SvaraRadera