torsdag 21 april 2011

När man slagit i botten så är det ganska skönt...För det finns bara en väg o det är upp!

Jag verkar ju ha tappat allt vad kontroll på känslot heter..
Allt kommer på en gång,kroppen går på högvarv.
Känner hjärtat dunkar i hela kroppen.
Man sover inte,äter inte.
Man är men inte mera än så.
Jag behövde nog mitt psykbryt som kom i går.

Så mycket instängda känslor o ingen aning om vad dem är el hur jag ska hantera dem.
Jag är en som lägger locket på, tror att det kommer fungera...El ?
Jag vet att en dag rinner det över spricker o då fattar man ingenting för jag mår ju egentligen inte dåligt???

Jobbet brukar vara min flykt om jag har mycket i huvudet för där måste jag vara fokuserad på här o nu..
Senaste tiden har det varit väldigt upp o ner på jobbet av olika andledningar o jag samt resterande personal har mått dåligt.

När man haft en tuff el tung dag på jobbet är det ju underbart o få komma hem o släppa det o njuta av lugnet. Samla lite energi.

Jag har varit MYCKET dålig på att samla energi senaste tiden..Bara blivit tömd på massa.
Lagt ner för mycket tid och ork på helt fel och onödiga saker vilket resulterade i ett breake down.
När man väl är i hjulet är det svårt att ta sig ur..

Jag har helt enkelt lagt för mycket i min låda o trott locket ska hålla..När det börjar sippra ut o man får ångest o andra otrevliga kännslor har jag fortsatt att bara köra på o fokusera på annat för o slippa känna efter o ta tag i det som behövs.

När det gäller andra är jag faktiskt med handen på hjärtat ganska duktig på att ge råd samt med att hantera känslorelaterade saker.
Kan vara för jag är kass på det själv o vet vad man absolut inte ska göra.
Ger råden så dem ska slippa hamna där jag varit.

Ett underbart ordspråk
"Du har aldrig fått en annan människa att må bra i onödan"
Fast tror ALLA behöver ett riktigt botten slag för o veta vem man är o vad man är kapabel till.

Jag jobbar med att bli bättre på att kunna tala om hur jag egetligen mår o våga känna efter.
Dock gör jag det helst inte o speciellt inte om jag redan har något som redan ligger o pyr lite.
Jag har gråtit floder senaste  dygnet o försökt att inte tänka och sova men har inte gått.

Nu äntligen fick jag slut på tårarna o både ögon o kinder svider av saltet.
Jag slog i botten o allt raserade.
Nu bara ta tag i sig själv välja att må bra o göra saker som ger energi o får mig o le o bli jag igen.

Fick rådet av min helt världsbästaste chef idag när hon ringde o jag bröt i hop i telefonen åter igen.

Hon sa Alex- Inte dra täcket över huvudet nu...
Jag= gråter
Världens bästa chef= Sluta gråta nu o ta en dusch o gör dig fin el
Sätt på dig mjukisar o gå ut o gå i det helt underbara väder som är.
Träffa vänner som gör dig glad.
Gå ner på stan...Nej föresten då bränner du bara massa pengar!
Gör bara sånt som får dig o le o må bra nu.

Det är precis vad jag ska göra!
Nyss duschat o ska nu fixa mig för att ta mig ut i vida världen =).

För hur det än känns o hur det än är så finns det bara än väg o det är upp.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar