tisdag 12 april 2011

Att bara kunna se på!

Att inte kunna  påverka el förändra saker är en av dem saker jag verkligen inte gillar.
När man bara kan se på o man känner i hela kroppen man önskar man kunde göra något.

När någon har sorg tillexempel.
Jo visst man finns man lyssnar man gör det man kan men det räcker inte för man kan inte ändra faktum o sanningen.
Kan inte ta bort det onda.
Kan kan stå bredvid o försöka mildra o stötta osv men fortfarande ser man människor nära som lider.


Jag är en människa som ogillar att inte ha kontroll el kunna göra mera....
Jag kvider o vill så mycke mera än jag förmår.
Jag är inte övernaturlig o får helt enkelt stå brevid o göra det jag kan även om det inte räcker.
Jag vet att du tycker det räcker o du är över tacksam för det lilla jag gör.

Men att se dig må så dåligt o fara så illa får mig att vilja slå dig för du ska tappa fokus för om så bara för en sekund.

Du är otroligt stark men jag vet du behöver få ut demoner,tankar,rädslor o sorgen.
Ditt liv blir aldrig desamma o du är ändå så otroligt glad.

Men jag läser mellan raderna o jag vet du mår så fruktansvärt dåligt o har så otroligt mycket du bär på som du inte vill visa.

Gumman det du inte förstår är att det är det som blir din undergång.
Att vara stark är inte att hålla det inom sig.
Gråt ,skrik, kasta saker.. Det hjälper även om man inte känner så just då.
Man får vara bitter o arg för livet är orättvist.

Jag önskar bara jag kunde göra mera.
Jag håller din hand men just nu så är det inte mera jag kan göra.
Du behöver åka ända ner för o komma upp.


Älskar dig o kommer alltid finnas!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar