onsdag 20 april 2011

Kaos!

Tänk så fel det kan bli o blir när man diskuterar med känslor..

Man får inte fram det man vill på ett bra sätt samt man säger massa orelevanta saker.
Man tappar poängen i det man menade o det blir bara en massa pajkastning o kaos.
Ååå varför yttrar sig inte flera i en grupp när dem anser samma sak??
Det är ett fenomen som är på ALLA arbetsplatser el klubbar o dyligt där man har möten o så.

Efteråt känns det inte heller bra för man sagt onödiga saker som gör mer skada än nytta.

Jag blir som lilla my!
Tjurskallig o trotsig.. ego o elak.
Jag tänker inte, jag vill inte ..jag, jag ,jag blir det o det blir galet för det är inte så jag menar.
Ihuvudet när man tänker låter allt så bra o förnuftigt ,enkelt att förstå o förklara.
Men när det kommer ut i ord blir det inte det som lät så bra innan jag sa det.

Efteråt går hjärnan på högvarv o man önskar man kunde spola tillbaka tiden o göra om o göra rätt.
Som sagt är jag en person som ogillar att tappa kontrollen o mår mycket dåligt av det.

Men jag är oxå ganska duktig på att resonera med mig själv o har bra självinsikt.
Jag är trots allt bara människa o jag vet när jag gått över gränsen o ber gärna om ursäkt.

Vilket jag inte gjorde idag då jag inte tycker jag gjort fel men jag gick fram o sa att jag är ledsen det blev fel o jag skrek..
 Förklade i lugnare ton o tempo vad jag menade el iaf försökte,haha!

Men som sagt mår ingen bra av att höja rösten åt någon o dem man gapar på lyssnar ju inte direkt bättre för det heller så...

Jag var dock inte den enda idag som vart arg o frustrerad.
nu dax att åka till jobbet!
kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar