tisdag 26 augusti 2014

Utskrivna!

Idag blev vi utskrivna från sjukhuset och det är skönt att få vara hemma igen.
 
Troligen är det ett virus som påverkat hjärnan och därför har hampus inte mått så bra.
Krampen kommer vi fortsätta utreda men det kan vara en feberkramp el att viruset utlöste den.
 
Läkarna kan inte helt säkert säga att det var ett virus i hjärnan då jag sa nej till ryggmärgs prov på Hampus.
Hans värden är bättre,han är som vanligt och behöva söva honom för att få det svart på vitt känner jag är onödigt samt att behöva vara kvar yttligare på sjukhuset.
 
 
Han sover och äter bra,pratar,går som vanligt igen så jag vill bara ha han här hemma o njuta av honom.
 
 
Haft en barnläkare som heter Johan och är helt suverän.
Haft han tidigare oxå.
Han är tydlig,lugn och väldigt noggran.
Han sa oxå att Hampus pratar mycket bättre idag än i går osv.
Han lyssnar på vad jag som mamma säger å tar det på allvar vilket inte alla barnläkare är så bra på.
 
 
Jag har fått nr till avd o kan ringa om jag undrar något o har frågor,samt om det är något hos H som försämras kan jag komma upp.
Jag har även fått stesolid som jag kan ge om han krampar igen.
 
 
Kommer hålla Hampus hemma från Dagis denna veckan då jag känner han behöver vila lite o inte ha så stissigt omkring sig.
Han är feberfri sen i söndags men tycker han kan få vara hemma med mig några dagarn nu.

 
Köpt lite nya barnfilmer o massa gott som han gillar så vi kan ha riktiga mys dagar här hemma.
 
Sen kanske vi även hinner träffa lite kompisar med barn så han får leka lite iaf.
Nej nu ska jag sätta fart och koka lite mat.
Kram och tack för alla fina tankar o stödet ni gett oss.
Ni vet vilka ni är!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar