fredag 8 augusti 2014

Mån,tis ons, tors....

Ja veckans varit har jag och Hampus hunnit med ganska mycket.
Haft heldag med kusin David och farboror Magnus på kungsbyn,träffat farmor, träffat Inga,varit hos mormor och morfar,sen lekt med David och Carro en dag oxå.
En dag kunde man inte ens gå ut då hela västerås va tjock av brand röken,


Hampus är egentligen inte speciellt jobbig men jag fick i torsdags nåt spykbryt.
Tårarna rann och rann.
 Jag orkade inte vara tålmodig eller pedagogisk när han inte lyssnade.
Jag kände mig fruktansärd ynklig o som en dålig mamma.
Samvetet gjorde sig påmint hela tiden o jag grät ännu mera för det va inte Hampus fel jag var ledsen men det gick ut över honnom.

Det slutade iaf med att jag åkte med honom till mamma så han fick sova där då jag helt enkelt inte orkade ta hand om honom tillräckligt bra.

Man har ju tillfällen där man kännt känner sig som mindre bra mamma men den här dagen va värst av alla dagar hittils som mamma.
Hade inte energin.
Mentalt slut.
Sen har jag en fruktansväd dålig sak å det är att jag kan gå tillbaka till sånt som varit jobbigt när jag redan mår dåligt o så tänker jag på det som just i detta fall vart det Hampus sjukhus tid.
Sånt jag inte riktigt bearbetat o tagit tag i kommer å då blir man ju inte direkt gladare eller piggare.
Behövligt ja men kanske inte i det läget.
Men hjärnan orkar väl inte stänga av dem känslorna som jag i vanliga fall gör o då kommer det.

Så kl 19.00 på torsdagen låg jag nerbäddad i sängen o bara va.
Fredagen vaknade jag pigg å glad igen och längtade efter mitt mirakel något frukansvärt.

Behövde nog bara ha lite egen tid.
Att vara ensam med en halv trotsig Hampus 15dagar dygnet runt gjorde att jag vart helt slut.
Vi har gjort massa roligt o haft super mysigt men energin tog väl helt enkelt slut i torsdags.
Värmen ,vardags sysslorna och  sen orka vara en glad o pigg mamma vart för mycket.

Säkerligen kraven jag ställer på mig själv som oxå pressade på.
Varför ska man alltid försöka vara så förbannat duktig?

Pappa D kom hem igår och det är jag så glad för.
Nu kan man gå på toa igen utan behöva känna man ska snabba på o ta en dusch utan stress.

Nu ska jag njuta av sista veckan på semestern med mina killar <3!



1 kommentar:

  1. Du är helt normal!! Älskade Alexandra❤️/ Nadja

    SvaraRadera