lördag 5 mars 2011

Tankar vs känlan!

Vet inte om denna ångest o allmäna kaoset i mig har med att jag jobba mycket el att jag struntat i o lyssna på kroppen.
Får känslan av att kvävas o samtidigt ilska o frustration.
Nästa sekund kommer tomheten, känner inget alls.


Känns som jag tappat mig själv o mitt fotfäste...
Var är  jag o vart är jag på väg???

Hur hamnade jag här?
Tankarna skämmer mig o känslan lika så.


Jag har ALLT verkligen.
Underbara vänner, en fantastisk familj, sambo och ett jobba jag tycker om.

Jag har längtan o drömmar.
Men även sorger o rädslor.

Så vart är problemet kan man undra?
Jo jag trivs inte i mitt jag för tillfället. Min inre balans har blivit rubbad.

Tror denna semester är som ropet från ovan,haha!
Jag straffar mig själv på alla tänkbara sätt o jag vet det endast är JAG som gör det o kan ändra det.
Jag är en topp o dal människa o kommer alltid vara.
Utan mina dyk o mina toppar skulle jag nog inte vara lycklig.
Men jobbigt att vandra i ett kaos där man inte vet vart det  börjar o vart det slutar.


Jag vet jag ÄR bortskämd med det mästa i mitt liv men det är min verklighet o mitt liv.
Jag vantrivs när jag inte kan spendera pengar eller känna att jag har lyxen o kunna resa lite hur som helst.


Framförallt är jag en kontroll människa.
Vill veta vad jag har o vart människor runt mig står samt hur jag har det ekonomiskt o vad jag gör för bra/dåliga saker på jobbet osv.

Känner mig just för tillfället lite som i ingermansland... Jag står bara o kollar på när mitt liv passerar.... o är handlingsförlamad, paralyserad.
Behöver vakna upp o stanna till och börja leva.


Jag vet vad jag behöver göra men har inte orken o kraften att göra det just nu.
Förändringen som behövs är en förändring i mig o mitt sätt o leva,tänka ,förändra och se på saker.

Nr 1 på min nya lista att göra för mig själv blir att jobba mindre o ha mera tid för saker jag älskar o göra.
Nr 2 på listan blir o försöka spara lite pengar till ev utgifter framöver.


Sen finns det ett x antal till pungter men dem kommer inte jag ens tänka tanken att börja med fören jag klarar av 1 och 2.

Ha en härlig lördag nu för det tänker jag ha.
Ska dricka gott o äta gott med många härliga människor ikväll.
Ska skratta o dansa o ha sjukt roligt.

Vakna i morgon o känna FAN VAD KUL VI HADE IGÅR!

Känns redan lite lättare när man får spy ur sig massa skit man har i sitt system...
kram kram


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar