lördag 25 januari 2014

Aldrig någosin blivit så rädd!!!!!!!!

Hampus har varit sjuk o det har varit vändor med ambulans o turer till uppsala barnakut mitt i natt osv osv..

Dock var denna gången något jag hoppas ingen förälder behöver uppleva.

Hampus fick feber i torsdags han var extra gosig som han blir när han är sjuk och var tung andad men drack ändå och fått i sig lite mat.
Gav han alvedon och la han bredvid mig på en kudde.

Det som hände sen är lite av en svart hål men minns ändå tillräckligt.

Han börjar hulka typ som han ska spy/satt i halsen o håller på i minst 30sek innan jag reagerar o kollar till honom.

Han ligger då med ena kinden mot kodden och dregglet bara rinner ur munnen,ögonen snurrar och han är medvetslös!!!!!!!!!
PANIK!
Jag lyfter upp honom o försöker få kontakt men går inte,tar samtidigt telefonen och ringer 112..
Känner hur hans lilla hjärta rusar o tror det håller på att hoppa ur kroppen på honom.
NU har det nog iaf gått mera än 1minut och paniken i mig är helt makalös.

Trodde han höll på att dö och samtidigt visste jag att jag måste behålla lugnet dels för hampus skull och för att kunna prata med hon i telefonen.

Hampus återfår medvetandet men är väldigt borta.
En ambulans kommer och hämtar oss.

Den paniken o totala kaoset som rörde sig i mitt huvud under dessa 2minuter är på riktigt med handen på hjärtat det värsta jag någonsin upplevt.

Då jobbar jag med missbrukare o hittat både döende och dem som legat halvt dränkta i blod.
Varit med om extrema ep anfall,stroke,hjärtattacker osv.
Men detta slår inget.

Jag va nog i chock ett bra tag.
Abulans personalen var super bra och så lugna o sakliga.
Barn akuts personalen var oxå riktigt bra.

Vi blev kvar ett dygn o dem tog massa prover.
Troligen va det ett feberkramp anfall som jag såg.

INsåg att när vi väl fått vårat rum o bäddat den rangliga extra sängen att det känns inte som något konstigt.
Sjukhuset känns lite som vana.
Dem flesta i personalen har vi träffat tidigare så same same,haha!

Hampus skötte sig som vanligt exemplariskt o låg till och med stilla under ekg`t.

Vi är hemma och trötta men levande <3!

Hampus har fortfarande runt 41 i feber men vi kurerar oss så mycket vi kan.

Nu vaknade min lilla skatt så ska gå och pussa på honom.
Kram och trevlig helg på er!

2 kommentarer:

  1. Men gud alltså!! Jag grinar.
    Vad bra att ni lever.

    Kärlek.

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja det va en fruktansvärd upplevelse som jag önskar jag aldrig behöver genom gå igen.

    SvaraRadera