måndag 8 augusti 2011

Facebook!

Kollade på tv4 i helgen o dem diskuterade FACEBOOK.
Hur alla lägger upp sitt liv där o hur BRA det är.
Att man får facebook komplex och det är så jävla sant.

Vissa skriver bara bra statusar o hur lyckliga dem är.
Ingen kan vara så glad o lyckas med ALLT hela tiden.

Man blir upprörd eller funderar vad man gjort om någon raderar än o mår dåligt för det!
Varför egentligen om det iaf inte är någon man talar med.
Jag vet inte ens hur många jag har på facebook men run 400tror jag o när jag kollade vet jag vilka alla är utom 5st som jag är osäker på.

Sjukt hur beroende framkallande facebook blivit, man kollar det dagligen o ser fall något hänt.
Man chattar istället för att ringa o man skriver medelanden på varandras wall istället för säga det.
Jag gör det oxå för det är lättast.

Facebook är bra för man får feedback o boostning av människor. Man blir sedd o uppskattad men är det på riktigt el är det bara något som får oss att känna oss "bra" just då.(både den som ger feedback o den som får)
Nyfikenheten o folks "svallrande" har nog ökat sen facebook blev poppis.
Såg du vad hon/han hade skrivit o såg du viken fin/ful kille/tjej  hon/han skaffat ,dejtar osv osv osv.
Man vet precis vart folk är o vad dem ska göra för man lägger upp allt där.
Sina semesterbilder,vad man gjort i helgen osv.
Jag inget undantag där för jag gör oxå det.

Sen får man höra som bloggare att hur kan du lägga ut ditt liv sådär...
.Facebook är ju i princip samma sak.(man kan ju blockera alla från att läsa ens blogg).

Folk flirtar o hittar vänner,ny patner på facebook.

Kan inte riktigt bestämma mig om det är bra el dåligt med facebook.
  Det är mycket underhållande ibland och man kan få hjälp med det mästa om man frågar tex Bra filmer el tips på resemål, sälja saker ,efterlysa saker/människor, Höra av sig till någon man inte har nr till el om man som jag är en virrpanna o glömmer mobilen lite här o där. Stödja olika grupper som våld mot barn mm.
Boosta någon,ge feedback ,visa att man bryr sig och kanske hitta nya vänner.

Dåliga är man har mera "koll" än man borde o man har större chans att spekulera,skapa skvaller, kolla upp någon,visa upp sig o göra människor irriterade ,provocera,mobba,hänga ut någon annan person.
Ser att flera än jag själv mår dåligt, skadeglädje

Ja listan på för vs nackdelar kan göras hur lång som helst.

Men som sagt är det  många saker som gör att JAG iaf funderat mera en 1gång att gå ut. Men inte riktigt klarat av det.
Vore nog nyttigt o försvinna iaf för några månader.
Jag har ju min blogg där jag kan ventilera o skriva,haha!
Är jag beronde av facebook???
Ja det är jag nog tyvärr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar