måndag 23 juni 2014

Skriva i gåtor!

Jag gillar inte när man skriver i gåtor även fast jag själv gör det ibland.
Jag gillar inte att behöva skriva i gåtor.
Jag vill skriva ut det men jag kan inte alla gånger då det skadar mig själv ,kanske människor i min omgivning och gör saker värre än det är.

Jag kan inte heller hålla det inom mig så då använder jag mig av det sättet jag kan för att få ut det och då blir det här på bloggen.

Så jag är ledsen om jag skriver i gåta just nu men jag behöver få ut det.

Frågan jag ställer mig är bryr jag mig verkligen tillräckligt för att göra något åt det eller är det bara för jag vill släppa tanken som jag funderar på att göra det???
Är det av rena principer jag har börjat fundera el finns det något i mig som på riktigt är berört?

Man kan inte älska alla o jag vet våra känslor för varandra kanske inte är helt ömsesidiga men en sak är säker o det är att vi har inte speciellt höga tankar om den andra.

Vilket är helt okey för mig, men att du går bakom min rygg o gör så fula saker och dessutom kommer undan med det är sjuk.
Men det som stör mig är egentligen inte dina handligar utan att du kommer undan med dem.
Jag tycker egentligen det är synd om dig/er som ens orkar lägga sån energi på någon ni verkligen inte tycker om.
Men är det värt att starta något för jag är lite stött av att du kommer undan.

Är inget jag mår dåligt av å tänker på förutom när det precis händer.
(vilket det gjorde idag)
Feghet är något jag verkligen inte gillar som egenskap o du är blad dem fegaste jag mött.
Du är så svag i mina ögon att jag är på riktigt rädd att jag ska göra stor skada om jag startar nåt för jag är betydligt starkare än du tror.
Jag kommer inte ge mig förens jag nått dit jag vill och jag är egentligen inte en elak människa.
Men för dig känner jag ingen empati så...

Jag nöjer mig kanske med vetskapen om att det troligen stör dig mera än det stör mig.
För annars hade du inte fortsatt som du gör.
Jag är en bättre person än dig och har mera vett och förnuft.
Att sjuka till din nivå vill jag inte göra.

Så jag kan konstatera att jag stör mig men att jag har viktigare saker att bry mig om än detta. 

Jag får se dig som en prövning och en läxa jag behöver lära mig.
Du ger mig mera skinn på näsan och gör mig starkare då jag testas om och om igen.
Kanske borde tacka dig.

Men jag är en oxe och den dagen du har testat en gång för mycket finns det inget stopp på mig så jag hoppas för din och min skull att jag lär mig fort och att du fattar när gränsen är nära.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar