onsdag 18 juni 2014

Att vara mamma!


Jag är egoist och har alltid varit och kommer alltid vara ego men absolut inte på samma sätt som innan Hampus kom.
Prio ett är att H mår bra och har det bra.
Känslan i kroppen när han ska kramas och pussas o säger älskar dig mamma då är lyckan total.
Man vill pausa tiden o få njuta av ögonblicket bara ett tag till.

Jag har tidigare inte tycket att vara mamma har förändrat mig så mycket men jag inser nu såhär 2 år senare att det har det ju faktiskt gjort.

Jag lägger absolut inte lika mycket tid på att oroa mig o grubbla över saker jag inte kan påverka.
Njuter betydligt mera av här och nu.
Inte samma bekräftelse behov som innan.
omprioriterat både människor och saker i mitt liv.
Blivit betydligt mera känslig.
Starkare än jag trodde va möjligt.
Känns som tålamodet har minskat men kanske kommer tillbaka haha!
Fått upplevelser på gott och ont, vissa är enormt jobbiga o påverkat mig hårt..
Men såklart är 98% bra erfarenheter.

Fått uppleva så många känslor jag inte känt tidigare som maktlöshet,extrem rädsla och panik.
Men även sån stark kärlek och denna fullkomlighet,lycka och totalt komplett.

Att en liten människa kan ge så mycket är fantastiskt. 

Hampus 16/6-12 vikt1500g
 Hampus 14/6-13 vikt ?
Hampus 17/6-14 vikt 12kg


Tänk alla dagar jag längtat efter att få vara mamma...
Sen vart det så jobbigt start o jag kände mig besviken o ensam.
Jag vågade inte njuta helt fullt ut 1året med hampus o det är för mig idag en sån sorg.
Jag missade så mycket för jag va rädd o jag va så mentalt trött.

Jag minns med handen på hjärtat knapt 1året. 
Att han va så liten har jag helt förträngt.
Att se sin lilla skatt så sjuk o kämpa för sitt liv har gjort mig starkare men oxå så mycket mera tacksam för det jag har.

Idag njuter jag av att vara mamma nästan alla dagar,hihi!
Jag är så mycket tryggare i min roll som mamma tack vare allt tufft vi gått igenom.

 Men jag känner fortfarande absolut ingen längtan efter flera barn.
Hampus är mitt mirakel och jag är mera än tacksam så länge jag får finnas vid hans sida.

1 kommentar:

  1. Jag känner igen mig till punkt och pricka i den första delen av texten (innan bilderna). :-)

    SvaraRadera