måndag 8 maj 2017

Vänskap

Jag har fantastiska vänner men vissa är ju närmare än andra och några av som är mig närmast om hjärtat går igenom en tuff tid just nu och även jag själv med många saker som händer runt mig  privat och på jobbet.

Missförstå mig rätt nu men är skönt att få gå ur sin egna bubbla av kaos och oreda ibland och fokusera på andra.
Jag älskar att få människor att må bra det är min energi påfyllnad.
Eller iaf få människor o veta dem är sedda och någon hör dem.

När man ser sina nära kämpa med olika saker och man vet att man kan bara finnas,lyssna och försöka förstå och stötta.

Jag är en lojal och trogen vän.
Jag kanske inte alltid är närvarande men jag försöker iaf få dem runt mig att veta jag finns.

Sandra min andra halva och min sons gudmor.
 Hon som funnits i nästa hela mitt liv o kan sätta ord på det jag inte kan själv. 
Hon har aldrig svikit och alltid funnits.
Hon med lösningarna på allt.
Talat mig tillrätta o legat sömnlös för min skull.
Hon som är raka motsatsen till mig själv men den som förstår bästa av alla.
Hon som ger av sig själv fast hon inte orkar egentligen.
Finns dygnets alla timmar.


Nadja den starka som inte förstår själv vilka gudomliga egenskaper hon har.
Hon som alltid pushar en att ta steget lite större.
Hon som drar en i håret när man är på väg att ge upp o skriker i örat att kom igen nu du klara det är.
Som oxå alltid ställer upp.
Hon som finns som back up i alla lägen.
Den klokaste och den som besitter så enorma kunskaper.


Maria hon som är mera kaos än jag själv och som ger mig så många skratt att jag krampar.
Hon som alltid lyssnar o låter mig bryta ihop till en lite hög.
Hon som är den vildaste av oss alla men även den med det största lugnet.
Den man kan göra galna upptåg med.
Hon jag är mamma till ibland,haha..
Hon som är så duktig på att ge bekräftelse och beröm.
Även hon finns alltid där.


Emma hon som vuxit mest av alla och som blivit vuxen.
Som vill så mycket och har en drivkraft få har skådat.
Hon lyssnar och ställer upp.
Den som är som mig och har svårt att våga älska och som tvivlar på att hon duger.
Hon som håller inne alldeles för mycket.
Även hon finns alltid där.

Camilla den med det största,renaste hjärtat. 
Hon som alltid är där fast hon bor i annan stad. 
Hon som är lugnast och mest samlad.
Hon som är vacker som en dröm men lika tokig som mig.
Hon som får än o känna sig älskad och trygg alltid.
Hon som allt är så enkelt o rent med.
Finns oxå alltid här.

Lollo hon som va vildaste av oss alla men som hittat sin lycka o lugnat sig.
Hon som är den som aldrig dömer.
Hon som gör som hon känner och ger än minnen för livet.
Hon man aldrig har tråkigt med och som får än att släppa spärrarna.
Hon ställer alltid upp och hon lyssnar o finns.

Linda hon som hittat det hon sökte och slutat vara vilsen.
Som vuxit mycket senaste åren och fått många hårda smällar.
Som har ett skratt som smittar och som är busigast av oss.
Hon som försöker att ge till andra det hon själv aldrig haft.
Lyssnar ger råd o stöttar.
Hon jag kan bli argast på för hon inte förstår,haha!

Alla mina vänner är närvarande, får mig o känna mig viktig och dem ställer upp allt dem kan.
Dem ger råd,ger mig minnen jag önskar alla kunde ha. 
Utmanar mig att bli bättre.
Dem är det bestående positiva i mitt liv och jag hoppas jag ger dem iaf mins 80% av vad dem ger mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar