lördag 18 april 2015

Extra mammor/Energi!

För ett kort tag har jag tyckt att jobbet inte ger något,att energin,motivationen för att leva bara inte funnits.
Sista v har jag sakta börjat återfå den energin o känslan av att se och längta till något.

Jag har haft en kanon natt på jobbet där jag känt jag gjort någon nytta o jag inser att det ger så mycket att få hjälpa andra.

Jag har haft så mycket med mig själv och inte orkat ge något sista tiden och har jag gett något har jag inte känt någon glädje i det..

Läste ett blogginlägg som delats på facebook om en ensam mamma med sin lilla 5åriga dotter som berörde mig oerhört.
Hon är extremt ensam med sin dotter o sökte människor att umgås med.

  http://ceciliablankens.se/2015/04/16/en-van-till-en-ensam-mamma-och-dotter/

Det som är underbart är tjejen med bloggen som skrivit inlägget o hjälper mamman, att mamman orkar o vågar be om hjälp och alla dessa fantastiska fina människor som vill hjälpa.
Det ger mig hopp,motivation o glädje.
Hade jag bott i Malmö hade jag svarat direkt.
Att få finnas o hjälpa någon få ett bättre o mera värdefull liv måste ju vara bland det bästa man kan göra.
Trots det är en egoistisk värld vi lever i så finns det så enorma mängder kärlek o medmänsklighet när det verkligen behövs.

Det som skrämmer mig är att det ens förekommer att man är så ensam i dag.

Nej nu måste fröken tusen tankar i huvudet sova så hon klarar av tredje vakna natten på jobbet.
Natti på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar