tisdag 18 februari 2014

Feberkramp!

Igår var jag på mitt första föräldra möte på Hampus förskola å då näre jag skulle gå kom jag på att jag har inte pratat med dem om hampus "feberkramp".

Så frågade lite om dem ger alvedon osv o det gör dem inte så jag ska ta med o lämna där så dem ger han direkt om han skulle få feber på dagis.

Sen satte jag mig nu under natten och läste om feberkramper o om föräldrar som har barn som fått det och inte någon av dem berättelser jag läser är som hampus kramp.

Detta gör mig extremt orolig.
Hampus sprattlade inte,va inte stel.
Han var medvetslös och ögonenen snurrade han hade dreggel som rann ur munnen och hjärtat rusade.

Hans huvud ryckte inte bakåt eller åt någon sida... han blev inte blå om läpparna heller.

Hampus har ju vid ett tillfälle tidigare tappat medvetandet och fått legat på lassarettet o då kunde dem inte säga alls va det var.

Den gången var han dock borta mycket längre o var extremt konstig i hela hans sätt i timmar.

Jag hoppas detta inte kommer hända igen men tydligen får ca 1/3 av dem som fått kramp en gång detta igen och fall dem har det gentiskt så är risken större.
Jag hade feberkramp så man kanske ska vara lite observant när han blir sjuk.

Den märkliga är han har ju haft 42 grader tidigare i feber men inte fått några kramper.

Är det någon som har haft en feberkramp som liknar min sons?

Blir lite nojig när jag läser om det o inte ser så många likheter.
Jagar säkert bara upp mig.

Farligt att jobba vaken natt då hinner man fundera på saker som gör en ännu mera förvirrad än annars.

1 kommentar:

  1. Ja att googla och läsa på internet kan vara farligt för psyket, men även lärorikt. Jag har en kompis som jobbar på barnakuten, ska fråga henne om hon känner igen det. När var det du var ledig, nästa vecka? Kraaaam

    SvaraRadera