torsdag 6 februari 2014

Är jag konstig?

Alla el nästan alla jag känner har frågat om vi inte ska skaffa ett till barn?

Jag känner att jag vill inte ha flera barn iaf inte nu.
Jag har knappt hunnit njuta av tiden med Hampus så varför ska jag ska jag skaffa flera?

Jag vet inte om jag någonsin vill ha mera en ett barn men just nu ser jag Hampus som mitt livs gåva och jag har inga som helst tankar på att skaffa syskon.

Jag tänker kanske helt galet men för mig känns det som ett barn är inte ett hinder i något.
Man har råd att göra saker,lättare att få barnvakt om man nu behöver det,lättare att vara spontan för inte så mycket planering behövs med ett barn.
Skaffar jag flera blir jag betydligt mera begränsad och jag har inte alls lust med det just nu.

Sen  underar jag hur får man tid för varandra med flera barn?
Jag har fullt upp att få ihop vardagen som det är så ett barn till känns verkligen inte så lockande.

Vem vet en dag kanske det gör det men inte nu.

Jag tänker kanske inte som dem flesta men jag är nöjd och så länge hampus mår bra så är mitt liv komplett.
Sen om andra vill ha 2,3,4,5 el 10st barn det är underbart för dem.

Men jag har redan kungen o mannen i mitt liv och det räcker för tillfället iaf.

Så ni som funderar jag har inga som helst tankar på flera barn!




4 kommentarer:

  1. Ville bara säga att jag inte tycker det är konstigt överhuvudtaget. Hur du tänker. Vi är väl olika.

    Camilla

    SvaraRadera
  2. Inget konstigt alls tycker jag!

    SvaraRadera
  3. =) skönt att höra för känns som att man nästa måste vilja ha flera barn i dag bara för man skaffat ett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, rätt påfrestande att inte ha några heller med alla "måsten" att skaffa barn. Så konstigt att inte ha några, typ.

      Radera