söndag 16 juli 2017

Sommar!

Jaha då hade det gått nästan 2 månader igen sen jag bloggade...
Tiden rusar fram och jag hinner liksom inte pausa riktigt.

Varit 2 månader med väldigt mycket saker som hänt.
Varit midsommar, festival,fester och en del svåra val.
Lite bilder:
( lek hos kusinerna)
( Kungsbyn med kusinerna)
( lek med lucas)
( midsommar på tidö med kusinerna)
( cityfestivalen)
( en mysdag med kusin Camilla och godingen Leon)
( aw )
(middag samt nån bild från midsommar,city festivalen)
( mys middag med Sandra)


Jag har denna v 28 min första semester v och den har varit utan Hampus.
Blivit ut och ätit med Emma min kusin samt en vin kväll med Linda på gräset.
städat,tvättat och sovit ovanligt mycket.
Även shoppat födelsedags present till min kollega som blir 50år 24/7 den dagen fyller även min mamma år så har köpt present till henne oxå.
Även pappa fyller och brorsans fru.
Så många paket har det blivit och semester kassan bara smälter bort.

Förändring:
En av dem stora valen jag gjort är att säga upp mig från jobbet.
Byter helt och börjar på förskola igen. (2v efter semestern)

Det som är jätte jobbigt är mina underbara kollegor som jag kommer sakna enormt.
Sen älskar jag verkligen det jag jobbar med idag (missbruk) men kan inte jobba natt längre som ensamstående.
Får inte ihop vardagen.

Nu får jag mån-fre jobb och behöver aldrig jobba helger mera eller kvällar.
Så slipper be om hjälp för barnvakt av mamma och pappa.
Dock är det enorm förlust pengamässigt då jag inte får ob tillägg som idag utgör stor del av min lön.
Men jag måste tänka kvalitet med Hampus då han är det viktigaste i mitt liv.

Jag har inte jobbat med barn på drygt 10 år så är lite halv läskigt att bara hoppa på det tåget igen.
Men tänker jag testar o ser det som en del av min personliga utveckling.

Har sökt utbildning till hösten också.
Svar på om jag kommit in får jag i slutet på aug så jag hade tänkt gå ner i tid och jobba 50% på mitt nuvarande jobb och plugga.
Men kom inte in i våras när jag hade sökt så vågade inte chansa på jag skulle komma in nu.



Nästa v blir det semester med familjen.
Jag,Hampus,mamma,pappa,brorsan och hans familj har hyrt stuga och ska på Tomteland med barnen och göra lite annat roligt oxå.


Ska försöka få till några inlägg här undre resterande 4v jag har ledigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar